اردکان لیبرالیسم

خرید بک لینک
این روز ها شاهد بسامد واژه رشد اقتصادی در نوشته ها و کلام دولتمردان می باشیم.رئیس جمهور چندروز پیش گفت: دولت یازدهم توانسته است رشد اقتصادی را از منفی6/8 درصد به 4/4 درصد برساند. بهطور کلی رشد اقتصادی یعنی بزرگ شدن اقتصاد یک کشور در اثر سرمایه گذاری ورشد تولید. و این مهم انجام نمی گیرد مگر در افزایش نهاده های تولید و همچنین پارامتر مهمتری همچون بهره وری. بیشترین رشد اقتصادی در یکصد سال گذشته مربوط است به دهه 40 شمسی که برابر با11/9 گزارش شده است. دراین دهه رشد سریع سرمایه گذاری در صنعت و ساختمان و به تبع ان انتقال تکنولوژی باعث انجام این رشد گردیده است. کمترین رشد اقتصادی مربوط است به سال های اولیه انقلاب منفی15درصد و همچنین سالهای 1387تا1392 رشد0/7درصد.یکی از دلایل امتناع دولتهای نهم ودهم از بیا ن امار رشد اقتصادی بواسطه همین امار0/7درصدی می باشد.مرکز امار ایران رشد اقتصادی سال 94 را یک درصد اعلام نموده است.به زعم نگارنده هزار من بحث های تئوریک و انتشارnتا مقالهisi نمی تواند جایگزین سرمایه گذاری و افزایش بهره وری در ایران گردد. اردکان لیبرالیسم...

ما را در سایت اردکان لیبرالیسم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 7 تاريخ: يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 14:55

صفحه بندی